Türk Havayolları ile 4 GECE / 5 GÜN
Konum: Kuzey Avrupa; Riga - Tallinn - Helsinki

Fiyat:
785 €

1. Gün : İstanbul-Helsinki
THY’nin tarifeli seferiyle saat 08:40’ta Helsinki’ye doğru yola çıkıyoruz. Helsinki’ye vardıktan sonra rehberlerimizle buluşarak şehri gezmeye başlıyoruz. Baltıkların gururlu kızı, Finlandiya’nın başkenti Helsinki, 300’den fazla gölleri, birbirinden güzel takım adaları ve tarihi binaları ile ziyaretçilerini kendine hayran bırakıyor. Helsinki şehir turunda, Helsinki Katedrali, Senato Meydanı, Hükümet Sarayı, Belediye Binası, Market Meydanı, Uspenski Orthodox Katedrali, Havis Amanda Heykeli gezip göreceklerimiz arasında yer alıyor. Şehir turunun ardından rehberin belirleyeceği saate kadar serbest zamanımız oluyor. Sonrasında feribotla Tallinn’e doğru yola çıkıyoruz. 2 saatlik yolculuğun ardından Tallinn’e varıyoruz ve otelimize yerleşiyoruz.
2. Gün : Tallinn
Kahvaltının ardından Tallinn şehir turumuz başlıyor. En iyi korunmuş Ortaçağ şehirlerinden biri kabul edilen Tallinn şehir turumuzda, UNESCO’nun “Dünya Mirası” olarak koruma altına aldığı ve şehrin karakteristik özelliklerini taşıyan tarihi yapılar ziyaret ediliyor. Estonya bayrağının dalgalandığı Tall Hermann Kulesi, Toompea Kalesi, Alexander Nevsky Katedrali, Dome Kilisesi’ni ziyaret ediyoruz ve Toompea Tepesi’nden şehrin en güzel panoramik manzarasının fotoğraflarını çektikten sonra St. Nicholas Kilisesi’ne geçiyoruz. Şehir turunun bitiminde serbest zamanımız oluyor.
Arzu eden misafirlerimiz için ekstra Rocca Al Mare turumuz başlıyor. Avrupa’da sayısı az olan açıkhava müzelerinden In Rocca–Al-Mare turunda 18. yy Estonya kırsal yaşamına tanık oluyoruz. Geniş bir alan üzerine kurulu açıkhava müzesi, 18.yy dönemini yansıtan köy evleri, yel değirmenleri, ahşap kilisesi, köy okulu ile sizi zamanda yolculuğa çıkartarak Estonya’nın geçmişine tanık ediyor. Birbirinden farklı evlerde, eski dönem Estonyalılar’ın yaşantısı teatral olarak anlatılıyor. Turumuzun ardından şehir merkezine geri dönüyoruz.
Arzu eden misafirlerimizle akşam yemeğimizi almak üzere Viking Köyü’ne doğru yola çıkıyoruz. Viking yaşam tarzını yansıtan bu şirin restoranda ok ve balta atma, mancınık kullanma gibi aktiviteleri deneyimleyeceğiz. Bu heyecan ve eğlence dolu dakikaların ardından akşam yemeğimizi yiyoruz. Sonrasında şehir merkezine geri dönüyoruz.
3. Gün : Tallinn – Riga
Kahvaltının ardından özel otobüsümüz ile Letonya’nın başkenti Tallinn’e hareket ediyoruz. Yol üstünde Estonya’nın yazlık kasabası olan Parnu’da mola veriyoruz. Estonya ve Letonya’nın ormanları içinde devam eden yaklaşık 5 saat süren yolculuğumuz sonrasında Riga’ya varıyoruz. Otelimize yerleştikten sonra şehir turumuz başlıyor. 1201 yılında kurulan Riga şehir turunda, Old Town denilen tarihi merkezdeki şehrin dokusuna tanık olacağımız önemli yapılar ziyaret ediliyor. St. Peter’s Kilisesi, Brotherhood of the Blackheads Evi, Dome Katedrali, Büyük ve Küçük Guildhalls, St. Jacob’s Kilisesi, Riga Kalesi, Özgürlük Heykeli ve şehrin eşsiz mimarisine tanık olacağımız yapılarıyla süslü sokakları görülecekler arasında yer alıyor. Şehir turunun ardından serbest zamanımız oluyor.
4. Gün : Riga
Kahvaltının ardından arzu eden misafirlerimiz için ekstra Sigulda Turumuz başlıyor. Riga’ya 51 km. uzaklıktaki, Letonya’nın en güzel şehirlerinden kabul edilen Sigulda şehir turunda Sigulda Kalesi, Gauja Milli Parkı, Gutman Mağarası, Turaida Kalesi ve Müzesi ziyaret ediliyor. Kalelerin arasında gezerken kendinizi Ortaçağ Avrupası’nda hissedeceğiniz Sigulda, yemyeşil ağaçları, ovaları, Gauja Nehri’nden oluşan muhteşem doğası ile sizi büyüleyecek. Turun bitiminde Riga’ya geri dönüyoruz.
Arzu eden misafirlerimiz için ise ekstra Jurmala turumuz başlıyor. Letonya’nın Baltık Denizi kıyısında yer alan Jurmala şehir turunda bembeyaz kumsalları ve orman içerisinde yer alan romantik ağaç evleriyle Letonya’nın sayfiye bölgesi ziyaret ediliyor. Tertemiz çam kokulu havası, dingin atmosferi, şifalı suları, çamur kürleri ile Baltık Ülkeleri’nin en ünlü SPA otelleriyle yerli halkın ve turistlerin rehabilitasyon merkezi Jurmala… Hava kirliliğini önlemek amacıyla araba girişlerinin ücretli olduğu bu şirin sahil kasabasında dilerseniz ünlü SPA’larının tadını çıkartabilirsiniz. Dilerseniz yol boyunca uzanan şirin kafelerinde keyif yapabilirsiniz. Turumuzun ardından Riga’ya geri dönüyoruz.
5. Gün : Riga – İstanbul
Kahvaltının ardından serbest zamanımız oluyor. Havalimanına transferin ardından THY’nin tarifeli seferi ile saat 15:40’ta İstanbul’a hareket ediyoruz. 18:35’te İstanbul’a varış ve turumuzun sonu…